Monday, December 20, 2010

THE 5 GREENS - 3 DARK , 2 LIGHT

timun jepun...peria katak puru...capsicum hijau...epal hijau dan batang celery
diblend buat minuman
saya diberitahu oleh seorang kawan (academician) and she got it from her friend ( a medical doctor) and she got it from her friend ( pharmaceutical learned). so happened the latter's husband was very sick...jadi minuman ini telah menjadi sebahagian amalan. kabarnya suami itu dah sihat walafiat...alhamdulilah.
saya pun mengamalkannya untuk kesihatan...pernah saya terbaca bahawa jus buah-buahan memang berkhasiat tetapi ada downside nya disebabkan penggunaan air gula untuk menyedap dan memaniskan minuman jus iaitu penambahan kalori...so biasakan diri minum jus buah/sayuran tanpa air gula. sememang rasa tidak sedap tapi saya cuba supaya ia suatu kebiasaan...alah bisa tegal biasa.

3 comments:

  1. Uihhh!!!...kalau sue..boleh ka minum mcm tu..Tapi mmg bagus minum minuman tu pun...Baik utk kesihatan & utk awet muda..heee

    ReplyDelete
  2. sue..bukan setakat kesihatan n awet muda je tp jgk ia satu cara detoxification. bila sya fikir2 selama 2 thn suaminya sakit dan pulih mungkin juga kerana 'pembersihan' dlm badan kesan dr amalan minuman tersebut.

    ReplyDelete
  3. Salam ma'chik..
    Bagus2 jus untuk kesihatan... apapon pemakanan yang baik untuk kesihatan mmg patut kita amalkan..

    ReplyDelete