Thursday, December 30, 2010

PULUT PAGI


manusia memang lemah dengan godaan...dalam hal ni bukan nafsu lain tapi nafsu makan. ni godaan dari dapursureberasap selepas merayau2 singgah rumahnya tak lama dulu. kali pertama buat guna kelapa parut kering (gelak suami ku...malu gak kat NurEda). Tika tu rasa nak buat sesangat sebab pulut dah ada, nnisan pun ada tapi nyok parut takde. nak keluar beli nyok parut semata2 malas..so make do dengan kelapa parut kering yang dah lama terperosok dalam fridge tu je lah...resepinya saya ikut dapursureberasap..sebelum ni saya takde 'clue' langsung tentang cara nak buat


dalam pic ni buat kali kedua...(kali seterusnya tak tau bila...sebab perangai saya kalau dah cuba buat dan jadik, lambat lagi lah 'the next time' nak buat..)..dah plan nak buat rajin la keluaq sebab nak beli barang2 lain sama..tu lah jadiannya. dan saya hias dengan pulut goreng tanpa minyak, ditabur di atas pulut. idea 'taburan pulut goreng' ni sebab saya pernah lihat pulut putih yang dijual digerai2 ditabur sedemikian..


cuma yang saya tak berkenan ialah sama ada tanak atau masak dalam rice cooker ia berkerak..nak cuci periuk susah kena rendam lama..dah tu dia punya kembang pulut sangat la banyak..kenapa ye..?

bagaimana pun..apa pun saya suke makan pulut pagi..our all time favorite


No comments:

Post a Comment