Wednesday, February 02, 2011

SAMA..,TAK SERUPA...SERUMPUN, TAK SAMA...1

Ooppss sorry...ada orang okay je dengan word tu..ada orang mungkin tak okay rasa ofensif. omputih tulis 'oxtail soup' lagi lah tak terasa apa apa..melayu sebut sup ekor tak terkesan apa apa...

bekas mengisi sambal...bahan menyerupai batu giling rempah atau alat pengisar beras

sort of otak otak bungkus dalam daun pisang, dikukus

lauk pauk dihidang dalam kuali berlapikkan daun pisang...sama juga konsep kebanyakan eatery di Malaysia

ikan talapia goreng yang dimasak seperti sweet sour ggitu..

cam cam sebut...cam cam ejaan > pegedil...begedil...perkedel...tergeliat lidah tersebut pedegil

tak pasti apa ke bendanya..tapi rasanya pahit2 sikit...

tak berani nak merasa.....

pun tak berani saya nak merasa...nampak cam perut lembu je ni..

pun tak berani merasa...nampak seperti sate ialah organ dalaman ayam, hati dan pedal..

Kali ni saya tak berani sangat nak 'teroka' makanan ketika di Jakarta dan Bandung kerana saya terkena diarrhoea pada hari pertama saya sampai dan dua hari jugak la saya 'menderita' food poisoning sehingga terpaksa meminta pak Adam ke apotek (farmasi) membeli ubat..jadi saya terpaksa berhati-hati memilih makanan

No comments:

Post a Comment