Sunday, May 29, 2011

A DAY IN CHIL DARA....factory outlet KILDARE VILLAGE

Stesen Keretapi



KK dan si abang sedang membeli tiket untuk pegi ke Kildare Village ....Chil Dara (Kildare) ejaan dalam bahasa gaelit orang Irish


keteapi lengkap bermeja, rasa duduk dalam restoran bergerak




sudut di luar playground


sesampai di sini, bas disediakan untuk ke Kildare Village, disediakan oleh factory outlet, cuma lihat jadual yang disediakan....free aje takde bayaran.



turun keteapi di sini untuk ke Kildare



.....nyopping, beli jugak lah sikit-sikit, orang kita kata jangan tak beli..



tempat tunggu bas nak balik selepas nyopping, cantik kan bus stop...beberapa orang pun bas akan bergerak mengikut jadual dan drebar akan rekodkan bilangan penumpang dalam buku log...




KK sedang solat, bersebelah playground...hari ke Kildare angin kuat, hujan renyai dan sejukkk giler! dan di tempat ini juga tempat kami makan tengahari dengan bekalan yang dibawa, walau pun di hujung ada meja kerusi angin terlalu kuat dan hujan renyai tak leh kami nak berkelah di situ.



kalau lah boleh dibawa balik.....sukenya diaaaa!




'likes'.......cantikkkkkk!



semua kedai menjual barangan berjenama.....mampu shopping tingkap je.


seperti hamparan karpet bunga....













Ayam goreng, nasi goreng the most I could prepared for our meals di tempat orang...gimana pun alhamdulillah boleh makan nasi, p mana pun tetap nak makan nasi walaupun sekali sehari.






































4 comments:

  1. Assalammualaikum ma'chik...wah best tu ke factory outlet KILDARE VILLAGE tu...saya pun dah pernah ke sana thn lepas masa melawat Dublin dulu...masa tu tak dibenarkan pula ambil gambar dlm kawasan ni...tapi suka tempat ni...walaupun tempat ni tak sebesar mcm kat Bicester village outlet kat London tu...:)

    ReplyDelete
  2. Morningggg ma'chiks n family.... cakap omputih pulak hari nie.. entah2 udah midnight kat sana.. hehehe... pepagi udah menjengok blog ma'chik nak merasa juga perjalanan yang ma'chik lalui... bestss nyer berjalan jalan ngan anak2 dan suami...

    ReplyDelete
  3. Bukan gaelit, tapi gaelic, iaitu bahasa bagi orang2 gaels termasuk Ireland and Scotland. Dak gitu?

    ReplyDelete
  4. ma'chiks>Eda: sejak ada di sini banyak fening pasal time2 ni, cerah cam kul 6-6.30ptg tp dh kul 9mlm..2.30-3.00 pgi dh msuk subuh, adusss fening..fening la!tak sabar nk balik,asyik bilang hari je.

    ma'chiks>Anonymous: mmg tau ejaan tu salah, masa tulis tu malas nk refer, so eja je sebagai mana disebut..tp ok dh tu yg salah huruf 't' je..anw tq atas pembetulan ejaan.

    ma'chiks>Nieza: wkmslm..mmg best p Kildare tp hari pegi hujan & angin kuat sgt sejuk bebenor, tp sempat lah beli sepatu clark 4 psg, kbetulan ada diskaun mampu beli..betul ke xleh amek gambr? kami ank branak senang ati je berfoto2 tkde lak sapa larang..mungkin masa tu depa kesejukan tk sempat nk melarang kami ambik gambar kut..

    ReplyDelete