Tuesday, May 17, 2011

PANCAKE

Dah lama tak berpankek...tapi buat makan untuk dinner. Songsang sikit our meal lately. Biasa buat pankek untuk sarapan. Aritu bila duk fikir apa nak buat untuk makan malam dan sesuatu yang boleh dibuat cepat, spontan je teringatkan pankek ni...pankek, pankek je lah. Anak2 kata 'ok je mak'. alhamdulillah, tak cerewet anak2 mak. terima kasih...lagi pun depa suka makan 'pendamping' pankek tu - kaya, honey, jem so on...so kalau ada roti, pankek memang alasan kuat untuk anak2 saya makan 'pendamping' tu.

Resepi pankek tu saya main campak2 je > tepung 2 cawan, 2 tsp baking powder, 1 biji telur, 1/2 tsp garam, 2 tbsp melted butter, kebetulan ada susu cair abt 3/4 cup saya masukan je dan 1 cup susu kotak....saya whisked sehingga sebati. Tak blend pun.

Makan dengan jem strawberi yang saya buat aritu.

jem strawberi dengan Jacob wholemeal.

No comments:

Post a Comment