Monday, January 03, 2011

POPIA SHORT CUT

rasa tetap popia

Jangan lah kita labelkan diri kita 'pemalas' bila kita melibatkan diri membuat sesuatu tidak mengikut proses2 biasa dalam menghasilkan sesuatu...membebel le pulak ma'chiks ni....kekadang buat sesuatu ikut yang sama je bosan kan, routine is the word, oh I'm fast bored with routines...kesian kat otak kita.

Dengan mempertahankan pandangan itu maka saya buat lah popia dengan 3 bahan sahaja iaitu KULIT POPIA, LOBAK MERAH dan SOSEJ AYAM. sebelum ni saya buat pe'el ni jugak, kebetulan ada lebihan ubi sengkuang dan taugeh, saya letak mentah cam tu je. cara ni saya fikir boleh maintain kandungan vitamin sayuran.

Sosej ayam saya rebuskan sebentar. masukan sedikit garam. dah masak tos airnya dan belah dua memanjang. Karot saya parutkan...atur sosej atas kulit popia bubuh karot dan gulungkan popia seperti biasa dan goreng. makan cicah dengan sos cili.....sememangnya short cut menghasilkan popia cara ini.

No comments:

Post a Comment