Monday, July 11, 2011

PANCAKE DENGAN SOS DURIAN + KELEDEK

Citer durian tak abis lagi ke....

ooh duriannn, kalau lah makan mu boleh menguruskan badan, alangkah...

Pankek makan/cicah sos durian steler...memula tu hajat nak buat serawa durian tapi tukar fikiran...keledek yang digali hari tu masih berbaki. nak merebus rasa tak berbaloi sebab tak banyak mana pun. pikir punya pikir, potong keledek kiub kecil2 rebus dengan secukup air, dah empuk, sejukkan lepas tu diblend halus...tuang ke dalam periuk, perisikan beberapa ulas durian masukan kedalam puree keledek. masukan sedikit gula dan garam. Kacau di atas api kecil, dah likat padamkan api.

4 comments:

  1. Sedapnya durian..Kalo durian boleh kuruskan badan..hari2 sue nak makan durian...Tapi bila diingatkan kalori dia yg banyak tu..takut nak makan..

    ReplyDelete
  2. hehe sama la dengan saya sue,takleh tengok durian...mesti nak.payah nak tolak!

    ReplyDelete
  3. sangat sedap tuuu..

    * folo ur blog..

    ReplyDelete
  4. lagi info tentang keledek di SIHAT SELALU - Kentang dan Keledek

    ReplyDelete