Wednesday, November 10, 2010

SAKIT DADA SAKIT HATI..

Saaakkkittt setiap kali menengok plastik minum,kotak minum,balutan biskut,coklat,tisu dan apa2 je lah dalam kategori sampah dibuang ggitu je dari kereta bergerak di jalan raya.beterbangan sampah ni jatuh ke atas jalan raya.kita hanya mampu tengok je lah dari dalam kereta di belakang...iissh tegar betul depa buang camtu aje,tanpa rasa bersalah langsung.' sapa nak kutip sampah tu... dulu senyum je tengok papan tanda di jalanraya .."denda RM500 buang sampah"

Petang tadi balik sekolah AZ3 kata tinggal pelajaran tak penting je lagi.peperiksaan akhir tahun.dengar tu ambe tanya lah subjek yang tak penting tu.antaranya pelajaran sivik.'tak penting' kata ambe.ayahnya jawab 'yelah lulus tak lulus tak dikira'..ambe jawab lagi maksud penting dari segi 'penghayatan' subjek itu. mula tingat orang2 sekarang yang tak tau jaga kebersihan alam sekitar dan buang sampah merata.

duk fikir bila orang orang akan buang sampah pada tempatnya dan mementing kebersihan alam sekitar?.bersih sebahagian iman tapi sukar untuk dihayati.

No comments:

Post a Comment