Wednesday, May 09, 2012

MYWAY BAGUETTE SANDWICH



                                                                                                 
                                           
My first try buat baguette sendiri. Rupa agak herot pekot. Efek turisan pun tidak begitu berkesan. Cuba, kalu tak cuba tak tau. Belajar thru trial n error. Browse youtube untuk resepi, of course yang paling mudah untuk diikuti....buat kerana teruja dengan trend sandwich subway....



Kali kedua mencuba buat baguette...okay happy dengan hasilan. diluar crusty n dalamnya lembut..wow!...we had it for dinner...isian sandwich: beli roast blackpepper AyamMas. Mudah...yang kurang rasanya cuma mayo yilekk, pegi hypermart lupa beli, masuk kedai AyamMas dua kali pun masih jugak lupa. Kata Sal makan kismis banyak2.

BTW, got right tutor to guide in updating the blog now.Senyum dan gembira. Thanks Mam.

PANCAKE WITH ICE CREAM



 .....yang mudah disediakan, menyelerakan jika gemar, juga mengenyangkan.. 

Wednesday, January 18, 2012

OTAK-OTAK


Tiada To'Wok punya ini pun jadi lah...

Tuesday, January 17, 2012

ANOTHER VERSION OF NASI KERABU...AND WITH AYAM PERCIK

A

Nasi Kerabu dengan ayam percik, lada solok @ YATI AYAM PERCIK

NASI KUKUS @ ZAWANI

Gulai Terung. Jika pengemar sukar untuk berkata, 'tidak'

Pacheri nenas dan gulai lemak kuning ikan merah

Ayam bakar beb....Sesiapa yang tak gemar ayam bakar, angkat tangan. Ngak ada ya...


Mine...@ Zawani Nasi Kukus

Monday, January 16, 2012

this is a test.
hope will work

Thursday, December 15, 2011

PULUT LEPA...LEPE. ggitu lah sebutannya

jenis segera. ditempah oleh my dear Sis. 100 pieces. 50 sen per piece. berbagi bout 30 pcs to jiran and my in laws. the rest saya bekukan. nak makan saya keluarkan dan bakar atas non stick pan. time ada pulut ni hati senang.bawa keluar 6 or 7 biji dan bakar, adalah sesuatu untuk sarapan. kalanya pada petang hari. sekarang dah yilekkk...kalau lah dekat2 boleh lah saya order dibuat stok

sedap and semua kami gemar. it's not sweet but lemak dengan inti ikan di dalamnya

Like

Keluar dari freezer boleh terus je bakar...boleh je nak lembutkan dulu or tidak

SINONIM DENGAN BULAN MUHARRAM

Saya kacau pada 13 Muharram yang lalu dapat lah berbagi pada seorang jiran dan ipar duai serta biras

BUBUR ASYURA

Lain negeri lain cara bubur asyura. Nun di utara bubur asyura seperti pengat segala kekacang dan rasanya lemak dan manis. Di Pantai Timur pulak asyuranya berempah ada segala isi daging,ayam dan ikan,ubi2 dan kekacang namun di Kelantan rasa kemanisan berlebih dari asyura di Terengganu. Di Lembah Klang, Selatan, Negeri Sembilan saya tak pasti langsung,tak penah ada pengalaman....

Dah lama sangat tidak lagi menyaksi gotong royong mengacau bubur asyura...dah lupa bila kali terakhir tengok or terlibat.